Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ξεκίνησε μια έρευνα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, με στόχο τη μελέτη των διατροφικών συνηθειών των ανθρώπων, από 7 διαφορετικές χώρες.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας έδειξαν ότι, οι άνθρωποι που ζούσαν στις μεσογειακές χώρες και κυρίως στην Ελλάδα, εμφάνιζαν μικρότερα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο και στεφανιαία νόσο και είχαν το μεγαλύτερο μέσο όρο ζωής, σε σχέση με τους κατοίκους άλλων χωρών. Προσπαθώντας οι επιστήμονες να ανακαλύψουν το μυστικό, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι ο ιδιαίτερος και φυσικός τρόπος ζωής (εργασία στην ύπαιθρο, αυξημένη φυσική δραστηριότητα), αλλά και η απλή και λιτή διατροφή τους, η οποία έγινε παγκοσμίως γνωστή ως «Μεσογειακή Διατροφή», ήταν η αιτία αυτού του φαινομένου.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και περιλαμβάνει ψωμί, ρύζι, δημητριακά, πατάτες και όσπρια, γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως με τη μορφή τυριού και γιαουρτιού, πουλερικά και ψάρια πλούσια σε λιπαρά οξέα και ελάχιστο κρέας.

Περιλαμβάνει όμως και δύο βασικά συστατικά, το ελαιόλαδο (που είναι η κύρια πηγή λίπους) και το κρασί (1 ή 2 ποτήρια κρασί την ημέρα).

Σύμφωνα με την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής (βλ. Πίνακα), στη βάση της βρίσκονται οι αμυλούχες τροφές (π.χ. ζυμαρικά, ψωμί, πατάτες κ.α.). Τελευταία όμως, υπάρχουν κάποια δεδομένα που υποδεικνύουν ότι η μεγάλη κατανάλωση πατάτας πιθανόν να σχετίζεται με τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου ΙΙ, γι’ αυτό συνιστάται η κατανάλωσή τους εβδομαδιαίως.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα φρούτα και στα λαχανικά, καθώς η ποικιλία τους εξασφαλίζει την πρόσληψη των απαραίτητων βιταμινών.

Προτείνεται επίσης, η καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομικών και τονίζεται η διατροφική αξία των ψαριών (Ω -3 λιπαρά) που δρουν ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Με τη μεσογειακή διατροφή μειώνεται ο κίνδυνος αρτηριοσκλήρυνσης, λόγω του ότι ελαττώνει τη συγκέντρωση της γλυκόζης, της ινσουλίνης και της κακής χοληστερόλης. Επίσης, ασκεί ευεργετική δράση για ορισμένους τύπους καρκίνου (προστάτη και μαστού) και τέλος, προστατεύει από την πτώση των εγκεφαλικών λειτουργιών, την απώλεια μνήμης και τις ασθένειες που σχετίζονται με το γήρας.

Ώρες Παράδοσης: Δευτέρα - Παρασκευή από 11 π.μ. έως 7 μ.μ. & Σάββατο 11 π.μ. έως 5 μ.μ.
Παραγγελίες καθημερινά έως 6 μ.μ. και Σάββατο έως 4 μ.μ. Παράβλεψη